20 évesek lettünk! Interjú Ignáth József ügyvezetővel – „Szeretem amit csinálok, munkám egy része egy kicsit a hobbim is.”
A Salescon Kft idén ünnepli 20. működési évét. Megújult arculattal, a megszokott szakértői csapattal folytatjuk tovább munkánkat. Ezentúl is nagy hangsúlyt fektetünk a megbízhatóságra és a stabil partnerkapcsolatokra, és kiemelt figyelmet fordítunk a rugalmasságra, a pontosságra, a gyorsaságra, és az egyedi igények kiszolgálására.
Az évforduló azonban némi visszatekintést is érdemel. Hogyan is vált a 2000-ben alapított, a munkát otthonról megkezdő mikrovállalkozás 2020-ra hazánk egyik széles körben ismert elektronikai ipari beszállítójává?
A cég alapításának története
A Salescon Kft-t 2000-ben alapította Ignáth József feleségével Ignáthné Bek Tündével és két másik üzlettársukkal. A két üzlettárs az első években kilépett a cégből. Ignáthné Bek Tünde 2017-ben bekövetkezett haláláig ügyvezetőként és pénzügyi igazgatóként dolgozott a vállalatnál. Jelenleg Ignáth József egyszemélyes tulajdonosa, ügyvezetője a cégnek. Legidősebb gyermeke, Nagy-Ignáth Krisztina két éve kereskedelmi és marketing vezetőként dolgozik a cégnél. Bálint fia pedig egyetem mellett kapcsolódik be heti néhány napon a cég munkájába.
Mi a cég története, mi vezette el a saját vállalkozás indításához?
18 évig dolgoztam az Orionban, mint fejlesztőmérnök. Először a mikrohullámú gyáregységben, majd a TV fejlesztésen. Ez utóbbi helyről már utazgattam kiállításokra, és sok külföldi céggel léptem kapcsolatba.
Amikor 1997-ben szingapúri tulajdonba került a cég, fő feladatom már új munkák keresése volt, mert a cég céljai között megjelent a bérgyártás. Ezzel párhuzamosan megkaptam az SMT műhely műszaki vezetését, ahol NYÁK-lapok gépi szerelését végeztük. Akkor 8 ember dolgozott azon a területen. Alig másfél év alatt közel 14 termék gyártását indítottam el ezen a területen, a létszámot pedig folyamatosan bővítve több, mint 100 embert vettem fel a területre.
Ez idő alatt sok országban jártam és minden gyárban megnéztem, milyen gépeket, eszközöket használnak, honnan szerzik be őket. Közben nagyon sok időt töltöttem azzal, hogy különböző szerszámokat, ESD-s termékeket, gépalkatrészeket keresek, amire szükségünk volt, de nem találtam hazai beszállítót, vagy árban úgy éreztem, hogy nagyon drágák. Ekkor született meg az ötlet, hogy mi lenne, ha létrehoznánk egy céget ezeknek a termékeknek a forgalmazására.
Az Orionnál, bár nagyon szerettem a munkámat úgy éreztem, hogy elértem azt a szintet ahonnan már nem nagyon volt előrelépési lehetőség. Gyakorlatilag a vezérigazgató és Operational Manager utáni vezetői szinten voltam, mint Műszaki és Termelési vezető a Gépi gyártási területen, valamint Project Manager, és mint Főmérnök továbbra is felelős voltam a beszállítókkal való tárgyalásokért, új termékek gyártásba viteléért.
Az saját vállalkozás indításában az motivált, hogy szerettem volna független lenni és úgy éreztem, hogy ez az a terület, ami igazán érdekel. Felépíteni egy céget, amelyik abban az időben sokkal szélesebb termékválasztékkal, jobb árakon magas színvonalon tud termékeket szállítani a magyar piacon ismét megerősödő elektronikai gyáraknak, és abban az időszakban kezdtek megtelepedni nagy világcégek is Magyarországon. Így az elhatározást tett követte és 2000-ben megalapítottuk a Salescon Kft-t, majd fél év után már felmondtam az állásomat az Orionban. Mivel nem tudtam minden munkámat átadni, egyben kötöttünk egy műszaki tanácsadói szerződést, ami évekig fennmaradt, és a mai napig nagyon jó kapcsolatot ápolunk az Orionnal.
Célunk volt, hogy egy olyan vállalkozást hozzunk létre, amelyik lehetőséget ad a család biztos megélhetésének, majd lehetőség legyen, hogy gyermekeink folytatni tudják a cég tevékenységét. Minden nap motivál, hogy szeretem, amit csinálok, munkám egy része egy kicsit a hobbim is.
Kihívások és mérföldkövek
Milyen fő kihívások és mérföldkövek voltak a cég életében?
Mint a legtöbb új vállalkozás a kezdetekben tőkehiánnyal küzdöttünk, sok esetben kellett arra várni, hogy az előző szállításokat kifizessék és ismét rendelni tudjunk. Ezt a problémát sikerült jól kezelni, egyrészt a beszállítókkal történt kedvező fizetési határidőkre való áttéréssel a kezdeti szállítások után, valamint a szigorú gazdálkodással és a nyereség folyamatos visszaforgatásával stabil működést sikerült megvalósítani.
Természetesen ahogy telt az idő, egyre nagyobb lett a konkurencia is, ami különböző kihívásokat adott, úgy az árszínvonal folyamatos ellenőrzése és a termékválaszték, szolgáltatások naprakész alakítása. Ezekre természetesen igyekeztünk folyamatosan reagálni széleskörű és stabil partnerkapcsolatok segítségével.
Viszonylag hamar, két év alatt kinőttük az otthoni tevékenységet és sikerült ugyan bérelt területen, de elég jól kialakított készletekkel a vevőink rendelkezésére állni. Fő mérföldköveknek az alábbiakat tekintjük a cég életében:
Célok
Milyen tervei vannak rövid- és hosszútávon?
Álmom és tervem, hogy végre saját ingatlanban folytassuk a tevékenységet.
Szeretném a létszámot néhány munkavállalóval bővíteni, folytatni a fiatalabb korosztály alkalmazását a cégnél, stabilan 1 milliárd forint felett tartani az árbevételt. Fontos számunkra a termékpaletta és vevői körünk bővítése, és az új vevői igényekre való gyors reagálás. Emellett célunk jelentős mértékben csökkenteni a felhasznált területet és optimalizálni a készletértéket.
Hosszú távú célom a generációváltás folytatása.